ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ
για τους σχεδιασμούς τους και την οργάνωση της αντίστασής μας
Ηρώων Πολυτεχνείου & Θράκης (μπροστά από το ΚΥΤ)
όπου πρόκειται να κατασκευαστεί ο «ημικόμβος Ηλιούπολης»
ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΜΑΣ
Μία μέρα πριν το ξέσπασμα της πρόσφατης καταστροφικής πυρκαγιάς στη Β.Α. Αττική, όπου χιλιάδες στρέμματα δασικής γης μετατράπηκαν σε κρανίου τόπο με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής μας, το ΥΠΕΧΩΔΕ, συνδιαλεγόμενο ως συνήθως με το καθεστώς των εργολάβων, έδειξε το αληθινό του πρόσωπο, προωθώντας τα σχέδιά για την τροποποίηση του ισχύοντος Προεδρικού Διατάγματος του 1978 «για τη προστασία του Υμηττού», νομιμοποιώντας επί της ουσίας όλες τις αυθαιρεσίες (αναψυκτήρια, νεκροταφεία, ΚΥΤ-ΔΕΗ κ.α.) και δίνοντας την δυνατότητα να χτιστούν στον Υμηττό από κρατι-κούς φορείς και ιδιώτες νέες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, νοσοκομεία, πολιτιστικά και αθλητικά κέντρα.
Λίγες ημέρες αργότερα (31/8) προώθησε και τα σχέδιά του για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ανατολικά και δυτικά του βουνού που προβλέπουν σήραγγες, ανισόπεδους κόμβους, σταθμούς διοδίων και άλλα τεχνικά έργα που θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην οικολογική ισορροπία και τον δασικό χαρακτήρα του ορεινού όγκου. Μόνο στην περιοχή του στρατοπέδου Σακέτα, σε μια δασική έκταση 127 στρεμμάτων (όση περίπου ο Εθνικός Κήπος), προβλέπεται το κόψιμο 3800 δέντρων -και όχι μερικών εκατοντάδων όπως ισχυ-ρίζεται ψευδόμενος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ- προκειμένου να κατασκευαστεί ένας τεράστιος ανισόπεδος κόμβος.
Στην περιοχή μας, στον Δήμο Ηλιούπολης, ο προβλεπόμενος σταθμός διοδίων στην πλαγιά στο τέρμα της Λεωφ. Σοφ. Βενιζέλου μετατοπίζεται και περιορίζεται, ώστε να μην είναι προκλητικά ορατός, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται σε μια επόμενη φάση η δημιουργία ανισόπεδου κόμβου εισόδου-εξόδου στο σημείο αυτό.
Επίσης, στον χώρο μεταξύ του παράνομου και αυθαίρετου ΚΥΤ της ΔΕΗ, στα όρια με τον Δήμο Αργυρούπολης, και του επίσης παράνομου και αυθαίρετου σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων του Δήμου, προβλέπεται η κατασκευή ενός ημικόμβου υπερτοπικής σημασίας, μέσω του οποίου θα διοχετεύονται χιλιάδες αυτοκίνητα στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο των Δήμων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης διά των οδών Θράκης - Αττικής - Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου - Αργυρουπόλεως. Στη συνέχεια, το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αυτοκινήτων θα καταλήγει μέσω της Λεωφ. Εθνάρχου Μακαρίου στην Λεωφ. Βουλιαγμένης, στην Γ’ Είσοδο της Ηλιούπολης, η οποία μετατρέπεται σε κύρια πύλη εισόδου προς την πόλη μας από την ευρύτερη περιοχή. Όλες αυτές οι αλλαγές στον κυκλοφοριακό χάρτη της Ηλιούπολης, με δεδομένο ότι ο υφιστάμενος οδικός άξονας Αλίμου-Κατεχάκη θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα και ότι τα διόδια που θα πρέπει να πληρώσει κάποιος για να περάσει από τον νέο αυτοκινητόδρομο θα είναι τσουχτερά (καθώς πέραν των άλλων πρόκειται και για μια «μπίζνα» που πρόκειται να φέρει κέρδη υψηλά για ορισμένους και επιπλέον βάρη για τα συνήθη θύματα), οδηγεί στη διαπίστωση ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο Δήμο μας δεν πρόκειται να αντιμετωπιστούν ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα. Αντίθετα, θα οξυνθούν στην περιοχή του ΚΥΤ, όπου λειτουργούν σχολεία, στην Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου και την Λεωφ. Εθνάρχου Μακαρίου.
Η σημερινή δημοτική αρχή, αν και γνωρίζει πολύ καλά τι πρόκειται να συμβεί, όχι μόνο δεν ενημέρωσε τους κατοίκους της περιοχής αλλά και τάχθηκε υπέρ αυτού του απαράδεκτου έργου.
Συμπολίτες και συμπολίτισσες,
Εδώ και ενάμισι χρόνο έχουμε εκφράσει ανοιχτά την ολική αντίθεσή μας στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ που μετατρέπουν τον Υμηττό σε χώρο διερχόμενων οχημάτων και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Πιστεύουμε ότι όλος ο Υμηττός πρέπει να χαρακτηριστεί ως περιοχή απολύτου προστασίας, να διατηρήσει και να εμπλουτίσει τον δασικό του χαρακτήρα και να μην μετατραπεί σε «περιαστικό πάρκο αναψυχής» όπως αναφέρεται στο νέο «Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής» το οποίο μάλιστα θέτει και το πλαίσιο για εκτεταμένη οικιστική και επιχειρηματική επέκταση εντός της Αττικής δημιουργώντας μια «τερατούπολη» 8 εκ. κατοίκων και που έχει κατατεθεί από την σημερινή κυβέρνηση για διαβούλευση.
Η λύση των κυκλοφοριακών προβλημάτων του Δήμου μας αλλά και της πρωτεύουσας συνολικά πρέπει να αναζητηθεί μέσω της ενίσχυσης των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς. Αντίθετα η πριμοδότηση της χρήσης του ΙΧ, που συντελείται μέσω της κατασκευής νέων αυτοκινητόδρομων, οδηγεί ουσιαστικά και σε νέα κυκλοφοριακά αδιέξοδα.
Αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω και πιστεύοντας ότι ο μόνος δρόμος για εμάς, ως κάτοικοι, είναι να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, σας καλούμε να γίνετε μέρος του αγώνα ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους, ώστε να ματαιώσουμε τους καταστρεπτικούς τους σχεδιασμούς για το βουνό και τις γειτονιές μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου