- Σε γράμμα σου από τη φυλακή έχεις ξεκαθαρίσει ότι η αθωότητα και η ενοχή είναι ένας πλαστός διαχωρισμός, ο οποίος αφορά μόνο στο νομικό οπλοστάσιο του κράτους.
Κατά την έναρξη της δίκης δήλωσες ότι αρνείσαι τις κατηγορίες. Ποια ακριβώς είναι η υπερασπιστική σου γραμμή;
Στο δικαστήριο αρνήθηκα το κατηγορητήριο, αποδεχόμενος μόνο το γεγονός ότι ως αντιεξουσιαστής και φίλος βοήθησα τον Παλαιοκώστα να κρυφτεί.
Από κει και πέρα, το δίπολο αθωότητα-ενοχή είναι εργαλείο της αστικής νομικής σκέψης και δεν με αφορά. Το Αστικό Δίκαιο, στο οποίο εμπεριέχεται και τοδίπολο αυτό, σκοπεύει μονάχα στην εξασφάλιση των όρων λειτουργίας της εγκληματικής τάξης του καπιταλισμού.
Δηλώνοντας είτε αθώος είτε ένοχος θα ήταν σαν να αποδέχομαι το πλαίσιο αυτό. Από την άλλη, από τον 19ο αιώνα το δικαστήριο αποτελεί κι ένα δημόσιο βήμα για το ριζοσπαστικό κίνημα.
Χρησιμοποίησα αυτό το βήμα όχι μόνο για το ποινικό σκέλος της υπόθεσns, αλλά και για να υπερασπιστώ τις πολιτικές μου επιλογές.
- Ο Παλαιοκώστας σε απαλλάσσει από κάθε συνεργεία στην απαγωγή Μυλωνά. Αποδίδει την εμπλοκή σου στην υπόθεση στη φιλία σας. Από την πλευρά σου, όμως, προχωράς πιο πέρα και υποστηρίζεις ηθικά και ιδεολογικά τη δράση του. Δεν δυσκολεύεις έτσι τη θέση σου;
Ηθικά και ιδεολογικά τη δράση του Παλαιοκώστα τη στηρίζει ολόκληρος ο ελληνικός λαός. Ας μας βάλουνε όλου φυλακή!
Θα ήθελα μόνο να θυμίσω τον Ρήγα Φεραίο: «Οταν η Διοίκηση βιάζει, αθετεί, καταφρονεί τα δίκαια του λαού [...] το να κάμη ο λαός ή κάθε μέρος του λαού επανάσταση, ν' αρπάζει τ' άρματα και να τιμωρεί τους τυράννους του είναι το πλέον ιερόν απ' όλα τα δίκαια του και το πλέον απαραίτητο απ' όλα τα χρέη του».
- Πώς κρίνεις τη στάση του Γ. Μυλωνά απέναντι σου;
Θεωρώ πως ο Μυλωνάς είτε τελεί εν συγχύσει είτε βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία. Επεσε σε πάμπολλες αντιφάσεις -όπως, για παράδειγμα, σχετικά με την ύπαρξη ενός Αλβανού στην απαγωγή, ο oπoίος εξαφανίζεται ως διά μαγείας!.
Κι έφτασε στο σημείο να με αναγνωρίσει απ' τα αφτιά! Ηταν μια πνοή ιλαρότητας στην αστυνομοκρατούμενη αίθουσα. Αντίθετα, η σύζυγος του στάθηκε με ειλικρίνεια και αρνήθηκε να μας αναγνωρίσει. Η κατάθεση αυτή αποσιωπήθηκε -τυχαία, άραγε;- από τα αστικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Τη γνώμη μου για τον Μυλωνά την εξέφρασα δημόσια: βάρος της γης και εμπόδιο των ανέμων, όπως όλοι οι καπιταλιστες...
- Ποιο θεωρείς βασικό στοιχείο του κατηγορητηρίου εναντίον σου;
Τα ΕΚΑΜ μ' έπιασαν επ' αυτοφώρω να πίνω τσίπουρο και να βλέπω στο DVD ταινία των Monty Python με τον Παλαιοκώστα. Λίγο είναι αυτό;
Υπάρχει και μια παραληρηματική «ομολογία» ενός τύπου που αυτοαναιρείται διαρκώς. Και η «αναγνώριση» Μυλωνά, που με παρουσιάζει ως ψηλόλιγνο με ύψος 1,90 ενώ εγώ είμαι1,75!
- Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μιλάνε για διαπλοκή μεταξύ αναρχικού χώρου και κοινών ποινικών...
Στο μεγάλο παζάρι της πολιτικής, οι ανέξοδες κενολογίες είναι τζάμπα. Ο αμερικανοτσολιάς Βοναπάρτης δεν αποτελεί εξαίρεση.
Οσον αφορά στην «εγκληματικότητα», είναι μια λέξη που ενώνει με το μαγικό ραβδί της κυρίαρχης ιδεολογίας ανομοιόμορφα κοινωνικά φαινόμενα με διαφορετικέβ αφετηρίες και αντίθετες κατευθύνσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις μιλάμε για έναν ιδιότυπο εμφύλιο πόλεμο. Φτωχοί κλέβουν φτωχούς!
Από την άλλη υπάρχει και η μαύρη συσσώρευση του χρήματος με ολοκάθαρα καπιταλιστική λογική. Δεν λείπουν και οι συνειδητοί παραβάτες του νόμου, απόγονοι της «κοινωνικής ληστείας», αλλά είναι λίγοι. Η κοινωνική ληστεία εδραζόταν στο αίσθημα της κοινοτικής αλληλεγγύης των παραδοσιακών κοινωνιών. Η αστικοποίηση διέρρηξε αυτό το αίσθημα και το αντικατέστησε με τον φιλοτομαρισμό. Η ποινική παραβατικότητα είναι το αντεστραμένο είδωλο της ταξικής/ιεραρχικής κοινωνίας.
Εχει ανάγκη τον καθρέφτη για να ζήσει. Η επαναστατική δράση θέλει να σπάσει τον καθρέφτη. Κάποια κοινά εξωτερικά χαρακτηριστικά δεν νοηματοδοτούν το εκ διαμέτρου αντίθετο περιεχόμενο. Αλλωστε η συγκεκριμένη ταύτιση έχει σαφή πολιτικό στόχο να συκοφαντήσει τη δράση του αντιεξουσιαστικού κινήματος.
- Πέρσι πραγματοποιήθηκαν μεγάλες κινητοποιήσεις στις φυλακές της χώρας, όπου συμμετείχες κι εσύ μαζί με άλλους αντιξουσιαστές συγκροτούμενους σου. Εναν χρόνο μετά, έχει αλλάξει τίποτα;
Ο Λουντέμης έλεγε: «Ο φασισμός πέθανε στα χαρτιά και ξαναγεννήθηκε στη ζωή». 0 φασισμός του 21ου αιώνα λέγεται σωφρονισμός. Σχεδόν τίποτα δεν άλλαξε από πέρσι. Οι ίδιες άθλιες συνθήκες, ο ίδιος υπερπληθυσμός, η ίδια υπερποινικοποίηση. Πριν από καμιά βδομάδα, μάλιστα, τα «σοσιαλιστικά» ΜΑΤ προπονήθηκαν στα κορμιά των φυλακισμένων στα Διαβατά, ώστε αργότερα να αντιμετωπίσουν ψημένοιτους τρομοκράτες-διαδηλωτές στους δρόμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου